فواید ماساژ صورت با روغن نارگیل

ماساژ صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل از جمله روغن‌هایی است که درجه اشباع بالایی دارد. این روغن علاوه بر استفاده در محصولات آرایشی، یکی از بهترین و سالم‌ترین روغن‌ها برای پخت و پز است. روغن نارگیل در سراسر جهان، علاوه بر کاربرد بسیار در حوزه سلامت و زیبایی، به دلیل ارزش غذایی مناسب، به عنوان یک روغن خوراکی ایده‌آل شناخته شده است.

امروزه بسیاری از افراد از روغن‌های گیاهی، به ویژه روغن نارگیل برای سلامت پوست و موی خود استفاده می‌کنند و از طریق ماساژ صورت با روغن نارگیل، پوست خود را سالم و لطیف نگه می‌دارند. در ادامه این مقاله، بیشتر با این روغن و شیوه‌های ماساژ صورت با روغن نارگیل آشنا خواهیم شد.

بدست آوردن روغن از میوه درخت نارگیل برای انجام ماساژ، یک محبت شگفت انگیز از طبیعت برای پوست و حتی بدن است. خواص روغن نارگیل برای ماساژ بدن، خیلی مفید هستند. در اینجا بیشتر در مورد ماساژ با روغن نارگیل برای بدن آشنا می شویم با ما همراه باشید.

معرفی تاثیرات روغن نارگیل بر روی پوست
فواید روغن نارگیل برای ماساژ

فواید روغن نارگیل برای ماساژ

افزایش کلسترول خوب

در بدن دو نوع کلسترول وجود دارد. لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول خوب و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد. سطوح بالای HDL ممکن است به تقویت سلامت قلب و عروق کمک کند. برخی محققان استدلال کرده‌اند تری‌گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs) مانند روغن نارگیل، ممکن است به افزایش سطح کلسترول خوب کمک کند. با این حال، یافته‌های منبع معتبر منتشر شده در سال 2018 نشان می‌دهد که تأثیر روغن نارگیل فوق بکر بر کلسترول، ممکن است مشابه روغن زیتون باشد. البته متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند باید در مصرف روغن نارگیل نیز همانند هر روغن و چربی دیگر تعادل را رعایت نمود.

کنترل قند خون

یافته‌های یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که MCTs موجود در روغن نارگیل ممکن است به حفظ حساسیت بدن به انسولین کمک کند. هر چند این تحقیق روی حیوانات اثربخش بوده است، اما می‌توان امید داشت که در انسان‌ها نیز با مصرف این روغن همین رویه را داشته ‌باشیم.

افزایش سوخت‌وساز

محققان دریافته‌اند که مصرف نوعی چربی اشباع شده در روغن نارگیل به نام MCTs ممکن است مقدار کالری‌هایی را که سوزانده می‌شود، افزایش دهد. از آنجایی‌که چربی‌های موجود در روغن نارگیل 65% از نوع زنجیره متوسط است، ممکن است خواص چربی‌سوزی مشابه روغن MCT خالص را داشته باشد.

در حالی که MCT‌ها ممکن است میزان سوزاندن کالری شما را افزایش دهند، به خاطر داشته‌ باشید که روغن نارگیل کالری بسیار بالایی دارد و اگر آن را در مقادیر زیاد مصرف کنید، به راحتی می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

ضعیف                       عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزرو آنلاین

همین حالا اینجا کلیک کن و به صورت آنلاین در بهترین سالن ماساژ مشهد وقت رزرو کن
جدید ترین پست ها

مجموعه بانوان

شماره تماس:۰۹۹۲۲۶۸۵۰۵۲

مجموعه آقایان

شماره تماس:۰۹۳۵۳۰۴۴۷۴۷

ما را در فضای مجازی دنبال کنید