فواید ماساژ سنگ داغ چیست؟

ماساژ سنگ داغ

امروزه ماساژ بیشتر از قدیم در بین مردم رواج یافته است و هدف از انجام آن معمولا برای رفع خستگی و درمان های عضلانی می باشد. ماساژ انواع مختلفی دارد که در مقاله های پیشین در وب سایت ماساژ مشهد به معرفی آن ها پرداخته ایم. ماساژ سنگ داغ نیز از مهم ترین ماساژ هایی می باشد که امروزه افراد در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند.

ماساژ سنگ داغ برای چه انجام می شود؟

مهم ترین کاربرد ماساژ یا رفع خستگی عضلات می باشد یا آرامبخشی عمیق! ماساژ سنگ داغ از نمونه ماساژ هایی محسوب می شود که به ماساژ گیرنده آرامش بسیار و عمیقی را منتقل می کند.

در ماساژ سنگ داغ از سنگ های مخصوصی استفاده می شود که معمولا جزو سنگ های آتش فشانی می باشند. ماساژور ها اول از همه این سنگ های مخصوص را در آب حرارت می دهند و سپس آن ها را در روغن می گذارند تا چرب شود.

پس از انجام فرایند حرارت دادن و چرب کردن سنگ ها، نوبت به قرار گرفتن آن ها در قسمت های لازم بدن می باشد. این سنگ ها در ماهیچه های مخصوص که دارای تنش های عضلانی می باشند قرار داده می شوند و به آن ماهیچه ها نفوذ می کنند.

فواید ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ چه فوایدی دارد؟
ماساژ سنگ داغ چه فوایدی دارد؟

خب در این بخش به شرح فواید این ماساژ که امروزه از محبوب ترین ماساژ ها در دنیا به شمار می رود خواهیم پرداخت

  • کاهش درد در ماهیچه ها
  • افزایش تعادل بدن
  • دفع سموم از بدن
  • بهبود سیستم های اعصاب بدن
  • بهبود در انجام فرایند تمرکز

چه کسانی نباید ماساژ سنگ داغ را امتحان کنند؟

همانطور که واضح است، این ماساژ مانند بسیاری از سبک های ماساژ، برای تمامی افراد مناسب نمی باشد. از این رو افرادی که دارای شرایط زیر می باشند نباید از این ماساژ بهره مند شوند.

  • افرادی که به بیماری دیابت و قندخون دچار هستند
  • افرادی که گردش خون پایینی دارند
  • افرادی که تازه در تابش مستقیم خورشید بوده اند
  • خانم هایی که باردار هستند
  • و…

استفاده از سنگ ماساژ برای کدام یک از افراد ممنوعیت دارد؟

با اینکه سنگ ماساژ خواص درمانی فراوانی دارد اما همواره برخی افراد مجاز به استفاده از آن نمی‌باشند.

دمای بدن افرادی که به بیماری‌های میکروبی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و تب مبتلا هستند بالا است. قراردادن سنگ داغ بر روی بدن این افراد احساس ناخوشایندی را برای آنان به دنبال دارد، بنابراین بهتر است تا زمان بهبودی کامل از انجام ماساژ سنگ داغ اجتناب نمایند.

اعصاب و رگ‌های خونی در افراد دیابتی دچار اختلال عملکرد می‌شوند در نتیجه این افراد نمی‌توانند به خوبی احساس سوختگی و زخم را درک کنند، در صورتی که این افراد ماساژ سنگ داغ انجام دهند ممکن است پوست آن‌ها در اثر گرمای زیاد سنگ‌ها یا فشاری که درمانگر ایجاد می‌کند دچار آسیب شود بنابراین بهتر است این نوع ماساژ را انجام ندهند.

افرادی که هرگونه زخم و خراش، واریس، آفتاب سوختگی و کبودی بر سطح پوست خود دارند ضروری است، تا زمانی که از بهبودی خود اطمینان حاصل نکرده‌اند ازسنگ ماساژ برای انجام ماساژ سنگ داغ خودداری کنند چرا که در غیراین صورت روند درمانی آن‌ها کند شده و احتمال ابتلا به عفونت در آنان افزایش می‌یابد.

همچنین استفاده از سنگ ماساژ برای افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی، نارسایی قلبی، سرطان، میگرن، صرع، فشارخون بالا، بانوان باردار و کودکان توصیه نمی‌شود.

ماساژ سنگ داغ در ماساژ مشهد

امروزه افراد به دلیل مشغله های فکری، ذهنی، مالی و غیره همواره در معرض تنش و اظطراب قرار دارند، استفاده از سنگ ماساژ یکی از راه‌های ایده‌آل دستیابی به آرامش ذهنی و جسمی برای این افراد می‌باشد.توجه داشته باشید که  بهره‌مندی از خواص درمانی سنگ ماساژ در صورتی میسر است که به صورت منظم و اصولی به کار گرفته شود.

ما در این مقاله شما عزیزان را با ویژگی‌های سنگ داغ ماساژ، انواع و نیز خواص درمانی آن آشنا کردیم امیدواریم که اطلاعات کافی را در رابطه با سنگ ماساژ در اختیار شما قرار داده باشیم.

مرکز ماساژ مشهد، که در حوزه ارائه انواع خدمات ماساژ در مشهد فعالیت می کند، ماساژ سنگ داغ را به مشتریان خود پیشنهاد می دهد. برای رزرو وقت ماساژ در مرکز ماساژ مشهد تنها لازم است اینجا کلیک کنید یا با شماره تماس 09353044747، ارتباط حاصل فرمایید

امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید

ضعیف                       عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزرو آنلاین

همین حالا اینجا کلیک کن و به صورت آنلاین در بهترین سالن ماساژ مشهد وقت رزرو کن
جدید ترین پست ها

مجموعه بانوان

شماره تماس:۰۹۹۲۲۶۸۵۰۵۲

مجموعه آقایان

شماره تماس:۰۹۳۵۳۰۴۴۷۴۷

ما را در فضای مجازی دنبال کنید