حجامت چیست؟

فواید حجامت بدن

حجامت از ایام قدیم یکی از روش های درمانی شناخته شده می باشد که در از زمان های دور خواص آن شناخته شده است و مورد استفاده قرار می گرفته است. خواص و فواید حجامت مقاله ای بسیار گسترده ای می باشد که در وب سایت ماساژ مشهد در این مقاله قرار است به معرفی آن ها بپردازیم.

حجامت که اولین بار در چین مورد استفاده قرار گرفته است نام دیگری به نام فنجان گذاری را به خود گرفته است و در برخی از مناطق به این نام شناخته می شود.

حجامت چگونه انجام می شود ؟!

در حجامت از قسمت های مختلف اندام بدن خون گرفته می شود و به درمان بسیاری از معظلات کمک می کند. خون گیری از حجامت مقدار مشخصی ندارد و به عوامل مختلفی همچون سن و قد، جنس فرد و … بستگی دارد و فرد انجام دهنده بایستی به این موضوع آشنا باشد.

حجامت نزد اسلام !

در دین مهربانی اسلام به حجامت نیز تاکید زیادی شده است. همچنین روایتی از رسول خدا (ص) نقد شده است که می فرمایند: در شب معراج هنگامی که به بالاترین آسمان در حال صعود بودم، تمامی ملائک هشدار دادند: محمد حجامت کن و سپس وارد شو !

حجامت در نزد ایرانیان

ابن سینا، دانشمند و طبیب بزرگ ایرانی در مورد حجامت می گوید: اگر فردی در اثر سکته مغضی جان داد، او را تا 72 ساعت پس از مرگ دفن نکنید، اگر برای او درمانی وجود داشته باشد بی شک آن درمان حجامت است.

ابن سینا در مورد فواید حجامت نیز در کتب خود مطالب زیادی را نوشته است که در مقالات بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

فواید حجامت برای بدن

طبق مطالعاتی که در سراسر دنیا انجام شده است، فواید حجامت بسیار است و در درمان بیماری هایی چون آکنه، رفع تبخال، بهبود عملکرد کبد و رفع بیماری هایی که کبد را در معرض خطر قرار می دهد موثر است. البته باید در نظر داشته باشید بسیاری از افراد نیز حجامت را نه تنها در رفع بیماری ها موثر می دانند بلکه آن را عملی بدون خواص می دانند.

تصفیه خون

یکی از مهم ترین فواید حجامت؛ بهبود عملکرد گردش خون می باشد. با انجام عمل حجامت، بخشی از سموم و مواد مضر داخل خون از بدن خارج می شود و باعث بهتر شدن عملکرد گردش خون می شود. حجامت یا فنجان انداختن باعث می شود سیستم ایمنی بدن تحریف شود و همین امر باعث می شود سلول های دفاعی بدن فعال شود.

لازم به ذکر است حجامت به صورت مستقیم باعث کمتر شدن غلیظی خون می شود و همین امر سبب می شود تراکم سلولی در مویرگ ها کم شود و همین امر سبب می شود اکسیژن بخشی به دیگر اندام بدن بهتر انجام شود

تنظیم سیستم های مختلف بدن

در بدن انسان سیستم های بسیار زیادی آفریده شده است که هر کدام از آنها در ابتدا به صورت منظم عمل می کنند. سیستم انعقادی بدن نیز از همین نوع سیستم ها در بدن می باشد که با انجام این عمل باعث بهتر شدن عمل کرد آن می شود.

دیگر فواید حجامت

در این بخش به صورت مختصر برخی از خواص عمل حجامت را شرح می دهیم

  • فعال نمودن غدد کند و غیر فعال بدن
  • افزایش ترشح فاکتور های دفاعی
  • کاهش فاکتور های سکته مغزی و قلبی
  • افزایش ترشح سروتونین مربوط به مغز
  • تاثیر مفید بر سمپاتیک بدن
  • و …

جمع آوری

در این مقاله در وب سایت ماساژ مشهد قصد داشتیم به معرفی کامل عمل حجامت و ذکر خواص آن بپردازیم. امیدواریم که شما عزیزان از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

برای رزرو وقت حجامت در مرکز ماساژ مشهد تنها لازم است اینجا کلیک کنید یا با شماره تماس 09353044747، ارتباط حاصل فرمایید

ضعیف                       عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزرو آنلاین

همین حالا اینجا کلیک کن و به صورت آنلاین در بهترین سالن ماساژ مشهد وقت رزرو کن
جدید ترین پست ها

مجموعه بانوان

شماره تماس:۰۹۹۲۲۶۸۵۰۵۲

مجموعه آقایان

شماره تماس:۰۹۳۵۳۰۴۴۷۴۷

ما را در فضای مجازی دنبال کنید